ZABAWY Z KRASNALEM  03.04.2020.

Hej ! Witam Was serdecznie.

Na dzień dobry posłuchajcie piosenki - kliknij link

WIOSNA W OGRÓDKU -KLIKNIJ

Porozmawiajcie z rodzicami o treści piosenki.

Posłuchajcie jej kilka razy.

Spróbujcie nauczyć się słów na pamięć ( tekst piosenki w plikach do pobrania).

2. Piątek w przedszkolu to dzień na sportowo .Zapraszam Was do zabawy z Krasnalem.

Temat: „JAK KRASNAL WIOSNY SZUKAŁ”.
Zestaw zabaw ruchowych prowadzony metodą opowieści ruchowej.

Cel:

Rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe.

Pobudzenie dziecięcej wyobraźni.

Doskonalenie sprawności ruchowej.

ROZGRZEWKA:

  1. Zaświeciło słońce. Krasnal spojrzał na swój ogródek i postanowił w nim posprzątać.

Zabawa kształtująca duże grupy mięśniowe „Przekopujemy ziemię”.
Dzieci naśladują ruchem ciała, kopanie ziemi łopatą (skłony tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopania i odkładanie ziemi, akcentowanie przytupnięciem).

Ćwiczenie tułowia – „podlewanie”( skręty.)

Zabawy:

  1. Dziecko  stoi w lekkim rozkroku ręce ma lekko ugięte i złączone.
    Dziecko wykonuje wymachy ramion w lewo i w prawo zataczając wysoki łuk, jakby podlewało kwiaty konewką.
  2. Do krasnala przybiegł zajączek. Zabawa z elementami czworakowania.
    Dziecko naśladuje skoki zajączków (całe dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk).
    Odpoczynek – siad skrzyżny, zajączki nasłuchują czy nikt nie wchodzi do ogródka.
  3. Krasnal postanowił dalej szukać wiosny. Przed sobą ujrzał rzeczkę.Bardzo chciał przejść na drugi brzeg więc musiał poszukać kładki.
    Zabawa z elementami równowagi. Dziecko przechodzi po zwiniętym w rulon np. małym albo dużym dywaniku
  4. Zabawa z elementami skoku „Kamienie na ścieżce”.
    Dziecko przeskakują obunóż przez różne maskotki leżące na podłodze.
  5. Zabawa z elementami rzutu „Kamyki do wody”.
    Na sygnał słowny dziecko wrzuca papierowe kule (pognieciona gazeta) do kosza.
  6. Idąc na spotkanie z wiosną krasnal spotkał motyle.
    Chciał się z nimi przywitać, ale one ciągle mu uciekały.
    Postanowił je dogonić.

Zabawa bieżna. Dziecko biega w różnych kierunkach „za motylem”.
Na hasło „Hop” wyskok w górę – próba złapania motyla, lądowanie i przysiad.

Relaks:

  Dziecko leży na dywanie i słucha odgłosów śpiewających ptaków  https://www.youtube.com/watch?v=Y5QXLkovKyo

 

Myślę , że odpoczeliście i macie  siłę na powtórkę poznanych liter A,a - C , c oraz cyfr 1-7 ( 6- LATKI)
Podaję propozycję prostych zabaw.
Utrwalenie liter:
 
1. Rodzic pisze na karteczkach wielkie i małe litery A , a - C ,c .
Następnie je miesza .Zadanie dziecka polega na odnalezieniu i połączeniu w pary wielkiej i małej litery.
 
2. Układanie z liter wyrazów i ich odczytywanie np .dom , noc , motyl itp. ( rodzic proponuje wyraz -prosty).
 
Utrwalenie cyfr:
 
 1.Rodzic napisze na kartce duże cyfry od 1 - 7 . Dziecko poprawia po śladzie palcem umoczonym w farbie lub pędzelkiem.
 
2 .Pisanie cyfr od 1 - 7 palcem na tacy , stole posypanym mąką , grysikiem , piaskiem .
    Rodzic sprawdza czy cyfra zostala napisana poprawnie. ( czy jest odwrócona we wlaściwą stronę).
 
Życzę miłej zabawy. DO PONIEDZIAŁKU!