"KSIĄŻECZKI BAJECZKI"

Proponujemy dzisiaj zabawy z wykorzystaniem książek.

CELE: wdrażanie do szanowania książek; kształcenie pojęć- duża,mała, gruba, cienka.

POTRZEBNE: książki różnej wielkości oraz grubości, książeczka z minkami.

Wysłuchajmy razem z dzieckiem piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U -Rozmowa z dzieckiem na temat treści piosenki.

ZABAWY Z KSIĄŻECZKAMI

1. Czy to prawda, czy też nie?- zabawa dydaktyczna.

W tej zabawie wykorzystamy książeczkę z minkami. Rodzic czyta kolejno poniższe zdania na temat książek lub sposobu korzystania z nich. Zadaniem dziecka jest stwierdzenie (określenie) czy zdanie jest prawdziwe lub dotyczy prawidłowego zachowania. Dziecko w książeczce z minami tworzy wesołą buźkę, jeśli zdanie jest prawdziwe albo odnosi się do dobrego obchodzenia się z książką. Natomiast jeżeli zdanie jest nieprawdziwe lub odnosi się do złego traktowania książki dziecko tworzy smutną minkę.

- Ładna i czysta okładka książki;

- Poplamione kartki;

- Pozaginane rogi;

- Książkę oglądamy brudnymi rękoma;

- Gdy jemy obiad oglądamy książkę;

- Rzucam książką o podłogę;

- Książkę odkładam na półkę;

- Gdy chcemy kupić książkę idziemy do apteki;

- Gdy chcemy wypożyczyć książkę, idziemy do biblioteki;

- Książka ma wiele stron, które są z papieru;

- Nie oglądamy książek, jeśli nie umyjemy rąk;

- Żeby zaznaczyć miejsce, w którym czytamy, zaginamy róg kartki.

2. Czym różnią się książki?”- zabawa dydaktyczna:

Rodzic przygotowuje z domowej biblioteki różne książki. Następnie układają je razem z dzieckiem na kocyku i rozmawiają o nich.

- Czy wszystkie książki są takie same?

- Jakiej wielkości mogą być książki?

- Podaj mi jakąś dużą/ małą książkę.

- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość? - podaj mi książkę, która jest gruba/cienka

Można ułożyć książki od najmniejszej do największej oraz od najcieńszej do najgrubszej.

3. „Książki”- ćwiczenia logopedyczne Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. - „otwieranie i zamykanie książki” – otwieramy i zamykamy szeroko usta; – „przekładnie kartek w książce”- przesuwamy czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.

4. Szpital chorej książki. Oglądamy książki z dziecięcej biblioteki i odkładamy uszkodzone do " szpitala". W dniach następnych reperujemy je z udziałem dziecka.

 

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY I MIŁEGO DNIA DLA WSZYSTKICH!