Zapraszam Was dzisiaj na wycieczkę do ZOO .

ZOO –CO TO ZA MIEJSCE ?

 1 Słuchanie wiersza B.Formy ,, Wycieczka do zoo"- czyta rodzic.

Do zoo dzisiaj wyruszamy,

skromny bagaż zabieramy.

Każdy bierze plecak mały,

a w nim ekwipunek cały.

Pelerynę z daszkiem czapkę ,

mały soczek i kanapkę.

Jest aparat, zatem dzisiaj

bedzie zdjęcie obok misia.

Juz bilety są kupione,

więc ruszamy w prawą stronę.

Pełno krzewów dookoła,

nagle dziwny głos nas woła.

Spoglądamy , a przed nami

basen z małymi fokami.

Szybkie , zwinne ,wciąż nurkują,

różne sztuczki pokazują.

Zaraz obok jest żyrafa,

a z nią mama oraz tata.

Długie szyje wyciągają,

z góru na nas spoglądają.

Tuż za nimi niedźwiedź biały

zanużony w wodzie cały.

Słońce daje się we znaki ,

upał jest nie byle jaki.

Trochę z boku wielka skała,

a tam lwia rodzina cała.

Lew w półcieniu jak głaz leży,

bacznie wszystkich okiem mierzy.

Na polanie wielkie słonie,

ktoś wyciąga do nich dłonie.

Tak nie wolno! Zapamiętaj!

Wszak to dzikie są zwierzęta.

Są flamingi i bociany ,

barwne kaczki , pelikany.

Jastrząb , orzeł , oraz sępy,

Każdy z nich ma dziób zagięty.

Koło klatki z niedźwiedziami

pełno dzieci z rodzicami .

Misie pięknie się kłaniają,

śmiesznie głowy przechylają.

Była także pani zebra,

lecz przed chwila gdzieś pobiegła.

Widać Emu ,piękne lamy

i gazele jak z reklamy.

Oto tygrys w pręgi cały,

łowczy z niego doskonały.

Wspominając dawne życie,

o wolności marzy skrycie.

Pora kończyć tę wyprawę,

chociaż wszystko tu ciekawe.

Chetnie kiedyś powrócimy,

resztę zwierząt zobaczymy.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.

- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu ?

- Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły , bo gdzieś pobiegło ?

- Jakie ptaki widziały dzieci w zoo ?

- Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych ?

3. ,, Wycieczka do zoo'"- film do obejrzenia.

ZOO - PREZENTACJA

4.Zabawa przy muzyce ,, Idziemy do zoo”

https://www.youtube.com/watch?v=xhB9Vl4qORY

5. Zabawa słowna:Zadaniem dzieci jest dokończyć porównania podawane przez rodzica, dobierając odpowiednią nazwę zwierzęcia:

 Groźny jak... (lew)

Uparty jak ... (osioł)

Łagodny jak ... (baranek)

W wodzie czuje się jak ... (ryba)

Powolny jak ... (żółw)

Łazi po płotach jak ... (kot)

Dumny jak ... (paw)

Mądry jak ... (sowa)

Głodny jak ... (wilk)

Pracowity jak ... (mrówka)

Przebiegły jak ... (lis)

 6.Wprowadzenie wielkiej i małej litery z w oparciu o wyrazy : Zenek , zebra.

  Z - JAK ZEBRA

a )Zapis graficzny litery „Z” ( zobacz pliki do pobrania)

b) Podziel wyrazy Zenek , zebra na :

- sylaby

-  głoski

c )Określ czy głoska z, jest samogłoską czy spółgłoską.

d )Wskaż w wyrazach zebra, Zenek:

-  samogłoski

 - spółgłoski

Można to zrobić za pomocą nakrętek : niebieskie – spółgłoski

czerwone – samogłoski.

e) Poszukaj innych wyrazów zaczynających sie na głoskę z.

f )Spróbuj napisać literę Z , z w powietrzu , na dłoni , na plecach mamy , na tacy z mąką,

Pisanie litery z.

PISZEMY LITERĘ Z , z ,

7. Zabawy ruchowe ,, Zwierzęta w zoo " - zestaw

ZWIERZĘTA W ZOO - ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

ZADANIE DLA 6- LATKÓW

Karta pracy 4 str. 17

ZADANIE DLA 5-LATKÓW

Karta pracy 4 str.13

ZADANIE DODATKOWE:

1. Praca plastyczna ,, Lew „ - instrukcja wykonania. Zamiast wylepiania plasteliną można dorysować części paszczy lwa ( oczy, nos, zęby) i pokolorować.

LEW - INSTRUKCJA WYKONANIA

2. Karta pracy do pracy plastycznej ,, Lew"

3. Podziel nazwy zwierząt na sylaby.....- karta pracy.

POWODZENIA!