Witajcie przedszkolaki! 

Przed nami kolejne i ostatnie już spotkanie z Ubu, ponieważ została już tylko jedna literka której jeszcze nie poznaliśmy. Ciekawe, kto dzisiaj będzie gościem Ubu? Czy już wiecie o jaką literkę chodzi? Zabawimy się też przy muzyce, utrwalając jednocześnie znajomość prawej i lewej ręki. Przypomnimy sobie instrumenty perkusyjne.

 

         1. Jak na muzyczny tydzień przystało, muzyczne powitanie o muzyce w naszym przedszkolu. Myślę, że będzie nam miło powspominać czasy naszej wspólnej zabawy z kolegami i koleżankami w grupie. Przypomnij sobie, jakie instrumenty - nasze części ciała - grały po kolei:

ręce, nogi, usta, kolana, policzki, palce, zęby, uda, stopy,

Pamiętaj, aby rytmiczne przedstawić muzykę

https://www.youtube.com/watch?v=Xs1GMhOYoW8&feature=youtu.be

 

         2. Utrwalenie literki "P, p".

Zanim Cię zaproszę na spotkanie z Ubu, przypomnijmy sobie, jaką literkę poznaliśmy ostatnio. Wykonaj zadanie "W poszukiwaniu literki". /plik Tajemniczy szyfr/

Każdej liczbie przyporządkowana jest jedna litera - jest to kod liczbowo-literowy. Wytnij i wklej lub wpisz litery wg kodu do tabelek poniżej i ułóż z nich wyrazy - odczytaj szyfry. W każdym wyrazie zaznacz literkę "p".

         3. Spotkanie z Ubu.

Z jaką literką po raz ostatni spotka się dzisiaj Ubu? Oglądnij uważnie filmik, a następnie odpowiedz na pytania, które zada Ci Rodzic. Pamiętaj, że odpowiadając na pytania mówimy całym zdaniem.

https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk

- Jaka literka była dziś gościem Ubu? 

- W jakim mieście w swoich myślach i wyobraźni była literka "F"?

- Jakim pięknym słowem zachwycił się Ubu? Co ono oznacza?

- Dyrektorem jakiej fabryki chciał zostać Ubu?

- Kim zachwycił się flaming w piosence, którą śpiewała literka "F"?

         4. Zabawa ruchowa do piosenki "Foka".

W piosence, którą literka "F" śpiewała Ubu, flaming zachwycił się foką. Zamień sie teraz w małą foczkę i wspólnie z Rodzicem zabawcie się przy dźwiękach wesołej piosenki. Do zabawy będzie Wam potrzebna piłeczka. W trakcie zwrotek poruszasz sie tak jak foka, w trakcie refrenu wspólnie z Rodzicem rzucacie do sobie piłeczką. /plik Piosenka Foka/

         5. Ćwiczenia słuchu fonematycznego - wyrazy z głoską "f".

- Wymień wszystkie wyrazy rozpoczynające sie głoską "f", które pojawiły się w piosence literki "F" /flaming, fajtłapa, foka, fascynuje, fiołki, fikołki/.

- podziel te wyrazy na sylaby, wyodrębnij głoskę na początku i na końcu wyrazu,

- spróbuj wymyślić inne wyrazy posiadające w nazwie głoskę "f".

         6. Demonstracja małej i wielkiej literki "F, f", analiza i synteza słuchowa wyrazu farby.

Jestem ciekawa, ile udało Ci się wymyślić wyrazów zawierających w swojej nazwie głoskę "f". Myślę, że znalazł się wśród nich wyraz bliski i znany wszystkim dzieciom, ponieważ wszystkie dzieci lubią malować farbami.

- Popatrz jak wygląda mała i wielka litera "F, f" /plik Obrazek z literą/

- Podziel wyraz "farba" na sylaby klaszcząc, tupiąc i pstrykając.

- Powiedz, jaka głoska znajduje się na początku i na końcu wyrazu.

- Podziel wyraz "farba" na głoski, policz z ilu głosek się składa.

- Określ czy litera "f" jest samogłoską czy spółgłoską. Przypomnij sobie naszą piosenkę o samogłoskach, zaśpiewaj razem z dziećmi, i powiedz czym różni się ta piosenka od piosenki, którą śpiewaliśmy w przedszkolu. /plik Piosenka o samogłoskach/

         7. Nauka pisania wielkiej i małej litery "F, f".

- Wysyp trochę grysiku lub innego sypkiego materiału dostępnego w domu na tackę i palcem napisz wielką literę "F" i małą literę "f" - najlepiej kilkakrotnie. Pisząc recytuj wierszyk:

"Literkę f rysuję, potem ją namaluję". Zwróć szczególną uwagę na kierunek kreślenia.

- Namaluj farbami małą i wielka literkę "F, f", możesz je też występlować paluszkiem, patyczkiem kosmetycznym, lub małą gąbeczką zamoczoną w farbie.

         8. Zabawa ruchowa do piosenki "Lewe, prawe".

Zapraszam Cię teraz do zabawy przy piosence "Lewe, prawe". Baw się dobrze, ale także zwracaj baczną uwagę na to, by poprawnie wskazywać części ciała. Bądź uważny/uważna bo będzie coraz szybciej. /plik Piosenka Lewe prawe//plik Piosenka Lewe prawe - opis zabawy/

         9. Zabawa "O rety krety" utrwalająca znajomość instrumentów perkusyjnych. Przypomnij sobie filmik o instrumentach, spróbuj nazwać wszystkie instrumenty perkusyjne, które oglądałeś w filmie. Jeżeli masz ochotę zagraj w grę "O rety krety". Gra polega na tym, aby klikać tylko w te krety na których widnieją instrumenty perkusyjne.

https://wordwall.net/pl/resource/2048893/instrumenty

     
         10. Praca z książką.

Wykonaj ćwiczenia w podręczniku: starszaki str. 26-29, średniaki str. 24-27. Zwróć uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery i szlaczka.


         11. Zabawa muzyczna z elementami dźwiękonaśladowczymi do piosenki "Jestem muzykantem".

Na zakończenie naszego muzycznego tygodnia zaproś Rodzica do wspólnego zaśpiewania znanej nam piosenki "Jestem muzykantem".

Możecie śpiewać z wokalistą lub samodzielnie. /plik Piosenka Jestem muzykantem wersja wokalna/,/plik Piosenka Jestem muzykantem wersja instrumentalna/

Tekst piosenki /plik Tekst piosenki Jestem muzykantem/

W trakcie zabawy z wersją instrumentalną można dowolnie dobierać instrumenty i naśladować dźwięki.

 

Dla chętnych:

- Wykonaj ćwiczenie w książce: starszaki str. 30, średniaki str. 28

- Jeżeli masz ochotę poćwicz znajomość literek z piosenką pt. "Alfabet".

https://www.youtube.com/watch?v=lfBSX2tqHNg

 

Kiedy już będziecie po obiadku posłuchajcie bajeczki muzycznej "O Tadku-Niejadku, Babci i Dziadku". Wszystkie mądre Starszaki wiedzą jak ważne, szczególnie w ostatnim czasie jest dbanie o swoje zdrowie, a żeby być zdrowym trzeba wszystko jeść!!!

https://www.youtube.com/watch?v=klMhH2-rnGE

 

 

 

 ŻYCZYMY WAM UDANEJ I MIŁEJ ZABAWY