Każde dziecko chce mieć rybkę, kotka albo pieska.

Jednak zanim zrealizujemy te marzenia należy mu uświadomić, że obecność w domu żywego zwierzątka, to duży obowiązek i odpowiedzialność.

Jeśli zdecydujemy się na zwierze to musimy pamietać ,że to nie zabawka , którą można odłożyć na półkę.

Zwierzęta mają swoje potrzeby , zwyczaje .

Jeżeli będziemy właściwie o nie dbać staną się naszymi najlepszymi przyjaciółmi.

Przywitamy się  wesoło : POWITANKA

WESOŁA POWITANKA

1. Posłuchajmy wiersza B, Formy ,, Przyjaciel" - czyta rodzic.

Marzy Ania o piesku,

o kotku marzy Tomek.

Jurek chce mieć królika,

a świnkę morską Romek.

Każdy chce mieć przyjaciela ,

dużego lub małego.

Zajmować się nim ciągle,

przytulić się do niego.

- Jakie zwierzęta chcą mieć dzieci ?

- Kto z was ma jakieś zwierzątko w domu?

- Jak  opiękujecie się swoim przyjacielem?

2.,, Co lubię ja i mój przyjaciel ?"' - nasze wspólne radości , określanie sytuacji ,w których dzieci i zwierzęta są radosne , wesołe...

3. „Bawimy się razem” – wspólne zabawy z psem. Dzieci czworakując bawią się naśladując zabawy małych piesków- wspólne bieganie, tarzanie się na podłodze, zabawy z piłką.

4. ,,Czego na co dzień potrzebuję ja  , czego potrzebuje mój przyjaciel ?"

 Dziecko wymienia swoje czynności- potrzeby dnia codziennego (na bazie własnych doświadczeń) oraz potrzeby zwierzątka. Pomocny może być film.

ETAPY ŻYCIA PSA

5. Zabawa słowna - kończenie przez dziecko rymowanych zdań, np.

Ciele co językiem...(miele).

Przyszła koza do...(woza).

Wlazł kotek na...(płotek).

Pies zły szczerzy...(kły).

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie...(szły).

To dla kotka jest miseczka pełna...(mleczka).

Kotek rozplątał babci...(motek).

6.Zabawa w chowanego:

Rodzic kładzie maskotki, figurki zwierząt w różne miejsca. Dziecko szuka i określa ich położenie, np. kotek jest za krzesłem, piesek jest pod książką, itp.

ZABAWA RUCHOWA.

Zakręć kołem i naśladuj zwierzątko , które wylosowałeś.

NAŚLADUJ ZWIERZAKI - ĆWICZENIA

W ramach odpoczynku posłuchajmy piosenki:

KAŻDY MA JAKIEGOŚ BZIKA -PIOSENKA

 

ZADANIE DLA 6-LATKÓW:

Karta pracy 4 str.14

ZADANIA DLA 5-LATKÓW

Karta pracy 4 str,15

ZADANIA DLA WSZYSTKICH:

( karty pracy w plikach do pobrania)

1. Praca plastyczna ,, Kotki " -wydrukuj , pokoloruj , wytnij , poskładaj wg . instrukcji obrazkowej.

2. Labirynty.

3. Ułuż historyjkę obrazkową,, Przygoda na spacerze" wg. kolejności zdarzeń - opowiedz co się wydarzyło.

Kto ma ochotę na więcej , proponuję obejrzeć film z serii  Marta mówi ,, MARTA W  SCHRONISKU"

W SCHRONISKU

 Możecie też posłuchać bajki:

OPOWIASTKI FAMILIJNE ,, KRZYSIU CHCE PSA"

 

Jestem ciekawa jak wyglądają Wasi czworonożni przyjaciele . Kto nie ma zwierzątka może narysować to, o którym marzy.

ZRÓBCIE ZDJĘCIE I PRZEŚLIJCIE NA ADRES: anna.tomanek.pp1@gmail.com

Ja pochwalę się pierwsza.

Przedstawiam Wam Milkę – moją przyjaciółkę .

Jest wielkim śpiochem i bardzo lubi się przytulać . ( zdjęcia w plikch do pobrania).

MIŁEJ ZABAWY I MIŁEGO DNIA!