Czas, w jakim przyszło nam obecnie żyć pełen jest trudnych emocji, uczuć i wrażeń.

Na pewno często rozmawiacie Państwo z dziećmi o tym co się dzieje, dlaczego.
Chcemy by dziecko miało odporność emocjonalną, by poznało sposoby reagowania na różne sytuacje .
Emocje są potrzebne , aby zrozumieć co jest dla nas ważne  , a co nie ,co nas uszczęśliwia , a przez co jesteśmy smutni .

Musimy nauczyć się rozpoznawać , nazywać emocje i o nich rozmawiać.


1.Najważniejsze do dobrze rozpocząć dzień . My rozpoczniemy od PRZYWITANKI

DZIEŃDOBEREK ----PRZYWITANKA


Teraz przytulcie się do mamy , taty , brata , babci .... powiedzcie im coś miłego,
uśmiechnijcie się do nich ........ CO CZUJECIE ?


2.Są różne rodzaje emocji . Miś pomoże je wam poznać . KLIKNIJ LINK

JAK SIĘ CZUJE MIŚ ? - EMOCJE


3.Znaki uczuć- zabawa dydaktyczna . - uczucia można przedstawić za pomocą znaków.
( pliki do pobrania)
Oglądamy emotikony przedstawiające różne uczucia: radość, zadowolenie, smutek, złość, niezadowolenie, zdziwienie. Dziecko próbuje naśladować minę, opowiada, kiedy przeżywało taką emocję.

4. „Moje emocje” – rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw.
Rodzic czyta dziecku zdania opisujące różne zdarzenia. Dziecko mówi, jakie emocje poczułoby w takiej sytuacji. (Rodzic podkreśla, że chodzi o jego emocje i że każdy ma prawo czuć coś innego, nie ma jednej dobrej odpowiedzi).
Przykładowe zdania:
1. Ktoś zepsuł moją zabawkę.
2. Mama mnie pochwaliła.
3. Idę do dentysty.
4. Biegnie do mnie duży pies.
5. Mam dziś urodziny.
6. Przyjechała ciocia, której dawno nie widziałem / widziałam.
7. Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców.
8. Wylał mi się sok.
9. Dostałem / dostałam prezent od kolegi bez okazji.
10. Występuję na przedstawieniu z okazji Dnia Matki.
11. Jestem na placu zabaw, gdzie jest mnóstwo dzieci, których nie znam.


5.Pobawcie się przy piosence . KLIKNIJ LINK.

JEŚLI JESTEŚ DZIŚ SZCZĘŚLIWY

6.Rysowanie MAPY SWOJEGO SERCA - przygotujmy kredki . Rodzic lub dziecko rysuje duże serce  następnie prosimy by dziecko narysowało w nim to ,co jest dla niego najważniejsze,

to co kocha najbardziej. Należy zapełnić całe serce.
Dajemy dziecku czas i w miarę możliwości nie sugerujemy tego, co naszym zdaniem powinno znaleźć się w sercu.

Zadbajmy o to, by praca mogła oddawać to, co czuje dziecko, a nie to, co chcielibyśmy żeby czuło.
Porozmawiajmy z dzieckiem o jego ,, mapie".


7.Relaks: Masażyk ,,PIZZA" KLIKNIJ LINK.

MASAŻYK ,, PIZZA"


ZADANIA DLA WSZYSTKICH
(karty pracy w plikach do pobrania)


1. ,, To jestem ja" - w środku rysujemy siebie , w pozostałych chmurkach to co czujemy , o czym marzymy , co myślimy ....
2.,, Uśmiechnięta buźka"- szukamy i kolorujemy tylko takie uśmiechnięte buźki jak ta na górze kartki - ćwiczenie na spostrzegawczość , skupienie uwagi .


DLA CHĘTNYCH
Praca plastyczna ,, EMOCJE"
Przygotujemy: kolorowe kartki : żółta , czerwona , czarna , niebieska ( lub kolorowe kredki i białą kartkę)
- nożyczki ,
-klej ,
Z żółtej kartki wycinamy serca lub kółeczka i ozdabiamy - zobacz przykład.(pliki do pobrania).
Przyjemniej pracuje sie przy muzyce. KLIKNIJ LINK.

,, ZŁOŚĆ TO STRASZNY ZWIERZ "

 

Na poprzednich zajęciach jednym z zadań było narysowanie lub namalowanie SWOJEJ RODZINY. Otrzymałam super pracę Adasia.
Myślę ,że pozostałe przedszkolaki też chciałyby sie pochwalić SWOJĄ RODZINKĄ .
Czekam !  anna.tomanek.pp1@gmail.com

Miłej pracy