Dzisiaj poznamy następnego mieszkańca wiosennej łąki i cyfrę 0.

Przed zajęciem wydrukujcie kartę pracy ,, Bystre oczko” oraz kartę z cyframi do zabawy matematycznej ,, Mała biedroneczka” – cyfry wycinamy.

Przygotujcie liczmany np. fasolki , guziki , makaron , zwinięte w kulki chusteczki itp. szt.10.

GOTOWE ? ZACZYNAMY!

Przywitajmy się rymowanką ,, Powitanie na łące" . Stajemy w parze naprzeciwko siebie  ( rodzic ,dziecko).

Wykonujemy ruchy do recytowanej przez rodzica rymowanki.

Na łące wszystkie owady się witają :

dzieci kłaniają się partnerowi

Biedronki skrzydełkami pozdrawiają,

machają do siebie

żuczki piątki przybijają .

przybijają piątki

Pszczoły głośno bzyczą : bzy-bzy-bzy,

naśladowanie odgłosów wydawanych przez pszczoły

a jak się przywitasz ty?

jedna osoba z pary pokazuje jakieś przywitanie , a druga je powtarza.

Powtarzamy rymowankę ,druga osoba wymyśla przywitanie.

1.Teraz mała pszczółka zaprasza Was do swojego ula . KLIKNIJ LINK

Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ

Rozmowa na temat treści filmu.

- Jak miała na imię nasza przewodniczka  ?

- Jak liczna jest jej rodzina ?

- Jakie pszczoły robotnice mają obowiązki ?

- Kto jeszcze mieszka z pszczółką w ulu i jaką pełni rolę ?

2.Zabawa ruchowa ,,Pszczoły do ula''

Dziecko ( ,, pszczoła) siedzi na poduszce pełniącej funkcję ula . Na sygnał np. klaśnięcia w dłonie ,,pszczoły wylatują z ula na ,, łąkę” i krążą w różnych kierunkach , naśladując lot pszczoły.

Na hasło : Pszczoły do ula ! wracają , okrążają ,, ul” i siadają w nim.

3,,. Bystre oczko’’– ćwiczenie na spostrzegawczość. ( karta pracy w plikach do pobrania).

Policz zwierzęta na łące. Na dole strony zanotuj za pomocą kropek( 6-latki cyfr), ile jest

motyli, biedronek , ptaków i pszczół .

Których zwierząt jest najwięcej, a których najmniej ?.

Najmniej na łące jest pszczół . Nie ma ich wcale , ani jednej . Zapisujemy to cyfrą 0.

Poznajcie cyfrę 0 .( cyfra 0 w plikach do pobrania)

Pokaz zapisu cyfry 0 .

Napiszcie cyfrę 0 w powietrzu , na podłodze . Zastanówcie się do czego jest podobna.

Ułużcie przed sobą kartoniki z cyframi w rzędzie we właściwej kolejności od najmniejszej do największej cyfry.

Gdzie położymy cyfrę 0 ? ( 0,1 , 2 .3, ….) .

4. ,, Mała biedroneczka " - zabawa matematyczna.

Wykorzystamy kartoniki z cyframi 0- 7. liczmany ( nakrętki , fasolki , makaron itp.) jako kropki biedronki 7 szt. Układamy ,, kropki ‘’ i cyfry przed sobą i słuchamy.

Rodzic czyta rymowankę, a dziecko chowa tyle kropek , ile zgubiła biedronka. Przelicza ,,kropki” , które zostały i podnosi kartonik z odpowiednią cyfrą .

Ponownie układamy 7 liczmanów , a zabawa zaczyna się od nowa ,aby dziecko mogło powtórzyć wszystkie cyfry od 0 – 7.

Mała biedroneczka   J. WOŁOCH

Mała biedroneczka siedem kropek miała,

Usiadła na listku gdzie pszczoła brzęczała.

I ta biedroneczka tak się wystraszyła,

że w zielonej trawie …….kropki zgubiła.

Ile teraz kropek ma ? Policzymy raz i dwa.

(1 , 2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,7 kropki / kropek zgubiła)

5.,,Odgłosy na łące’’ – zabawa dźwiękonaśladowcza .

Ilustrowanie ruchem treści wiersza . Wypowiadanie wyrazów dźwiękonaśladowczych w odpowiednich miejscach.

Na łąkę idą dzieci –tup ,tup ,tup.

Wysoko motyl leci – fru ,fru ,fru.

Pszczółka nektar zbiera – bzy ,bzy ,bzy.

Gąsienica listek zżera – mniam ,mniam ,mniam.

Pasikonik podskakuje żwawo – hop ,hop ,hop .

Biedronka wszystkim bije brawo – klap ,klap ,klap.

6. RELAKS . Połuchajmy piosenki . KLIKNIJ LINK

BZYCZĄCA ZABAWA - PIOSENKA

ZADANIE DLA 6-LATKÓW

Karta pracy 4 str.7

ZADANIE DLA 5-LATKÓW

Karta pracy 4 str. 5

ZADANIA DODATKOWE

(Karty pracy w plikach do pobrania)

 1. ,, Bystre oczko" -karta pracy

2. Cyfry do zabawy matematycznej  ,, Mała biedroneczka"

 3. Zapis cyfry 0 .

4. Znajdż cyfry od 0- 9 i pokoloruj - karta pracy.

5. Wiosenne kodowanie,

6. ,,Pszcoła'' - połącz kropki linią , pokoloruj obrazek.

7. Dzieci pracują - Prace Michała.

 Jesli macie ochotę dowiedzieć się więcej o pszczołach zachęcam do obejrzenia filmu KLIKNIJ LINK

Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ 2