Witajcie przedszkolaki!!!

Dzisiaj poznamy nową literkę, poćwiczymy też troszeczkę, bo przecież każdy przedszkolak wie jak bardzo ważny jest ruch. A my starszaki bardzo lubimy biegać, skakać i ćwiczyć! Dlatego zapraszam Was teraz do krótkich ćwiczeń przy piosence. Starajcie się być cały czas w ruchu!

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA   
     

         1.Utrwalenie literki "Ł, ł"

Zanim poznamy nową literkę przypomnij sobie, z jaką literką ostatnio spotkał się Ubu. Wykonaj zadanie "W poszukiwaniu literki". /patrz plik Sokole oko/

Przeczytaj sylaby oraz wyrazy, w każdym wyrazie zaznacz literkę "ł". Policz ile literek "ł" udało Ci sie odnaleźć. Rozwiąż rebusy.

         2. Spotkanie z Ubu.

Z jaką literką spotka sie dzisiaj Ubu? Zobacz krótki filmik. Słuchaj uważnie, a po oglądnięciu filmu odpowiedz na pytania, które zada Ci Rodzic. Pamiętaj, że odpowiadając na pytania mówimy całym zdaniem.

https://www.youtube.com/watch?v=qTk1d-Rz2-M

- Jaka literka była dzisiaj gościem Ubu?

- Czego bał się Ubu?

- Dlaczego Ubu bał się odwiedzić Literkę "Z" w jego zamku?

- Co zaproponowała literka "Z" Ubu, aby mógł dbać o swoje zdrowie?

- O jakim zwierzątku był wierszyk, którego literka "Z" nauczyła Ubu.

- Jakie wyrazy zawierające głoskę "z" zapamiętałeś/zapamiętałaś z filmiku?

 

Wiemy, że Ubu bał się zarazków, i że bardzo dbał o swoje zdrowie. My też chcemy być zdrowi i też chcemy bronić się przed zarazkami. To bardzo ważne !!! Dlatego, trzeba bardzo dbać o higienę, często i dokładnie myć ręce. Posłuchaj jak o higienę dba nasz ulubieniec Lisek Łakomczuszek.

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

 

         3. Ćwiczenia słuchu fonematycznego - wyrazy zawierające w nazwie głoskę "z"

-Przypomnij sobie, o jakich wyrazach rozpoczynających się głoskę "z" była mowa w filmiku;

/zarazki, zdrowie, zebra, zamek, zrobił, zumba, Zyta, zupa, zatańczyła, zjechała, zwinna/

- podziel wszystkie te wyrazy na sylaby,

- wyodrębnij głoskę na początku i na końcu wyrazu,

Spróbuj wymyślić inne wyrazy posiadające w nazwie głoskę "z".

         4. Prezentacja literki "Z, z". /plik Obrazek z literą/

Pamiętamy, że Ubu w obawie o swoje zdrowie nie chciał odwiedzić literki "Z" w jego zamku.

- Podziel wyraz "zamek" na sylaby klaszcząc, tupiąc i pstrykając.

- Powiedz jaka głoska znajduje się na początku i na końcu wyrazu.

- Podziel wyraz "zamek" na głoski.

- Określ czy litera "z" jest samogłoską czy spółgłoską; jeśli masz problem przypomnij sobie naszą piosenkę o samogłoskach.

- Wysyp trochę grysiku lub innego sypkiego materiału dostępnego w domu na tackę i palcem napisz wielką literę "Z" i małą literę "z" - najlepiej kilkakrotnie. Przypomnij sobie nasz wierszyk i w trakcie kreślenia litery recytuj:

Paluszek się zgina,

paluszek prostuje,

paluszek literkę "Z" rysuje.

- Wykonaj literkę "z" wg własnego pomysłu, wykorzystaj do tego dowolne materiały np. guziczki, koraliki, ziarenka fasoli, makaron, nitkę, sznurek itp.

         5. Wesoły pląs do zumby "Gumi miś".

Czy pamiętasz jaki trening dla zdrowia zaproponowała Ubu literka "Z"?  

Literka "Z” zaprosiła Ubu do tańca który nazywa się zumba.    

Zatańcz teraz wesoło zumbę z Olą i Blu - myślę że polubiłeś/polubiłaś naszych wesołych przyjaciół.

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

         6. Praca z podręcznikiem.

Wykonaj ćwiczenia w podręczniku: str. 10-13. Zwróć uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery i szlaczka.

         7. Wycieczka do ZOO - ćwiczenia dla dzieci kształtujące prawidłową postawę.

Czy pamiętacie wierszyk, którego literka "Z" nauczyła Ubu?

Spróbujcie go powtórzyć:

         Weszła na dach zebra Zyta,

         tam się najadła zupy do syta.

         Zatańczyła zumbę zwinnie,

         i zjechała w dół po rynnie.

Zapraszam Cię teraz na wycieczkę do zoo, gdzie będziemy się dobrze bawić i jednocześnie ćwiczyć. Tak jak w przedszkolu, przebierzcie się w wygodny strój; pamiętajcie o starannym składaniu ubrań.

Do ćwiczeń potrzebne będą: mata do ćwiczeń albo koc, piłka mała i pika duża, książka, kartka papieru, hula-hop (hula-hop można zastąpić wstążką lub sznurkiem).

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8&feature=youtu.be

        

         Rodzicu!

 Proponowane ćwiczenia są bardzo pomocne w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała.

"motyl" - otwiera klatkę piersiową, ściąga łopatki, napina mięśnie brzucha;

"bocian" - angażuje do pracy mięśnie głębokie, od których zależy stabilność naszego ciała;

"żółw, wąż, niedźwiedź, lew, pantera" - angażują mięśnie brzucha, tułowia, pośladków, czyli mięśnie stabilizujące, korygujące odstające łopatki;

"zając" - koryguje koślawe kolana;

"małpa" - uczy napięcia i kontroli mięśni okolicy łopatek;

"słoń" - koryguje stopy płasko-koślawe;

"tygrys" - rozciąga, rozluźnia zbyt mocno napięte mięśnie grzbietu.

W trakcie wykonywania ćwiczeń zwracajcie uwagę na prawidłową postawę, staranność i dokładność!!!

 

Dla chętnych:

- Rozwiąż rebusy sylabowo-obrazkowe /patrz plik Rebusy/

- Utrwal znajomość literek z piosenką  pt. "Alfabet warzywno-owocowy" - pamiętaj jedzenie warzyw i owoców też sprzyja naszemu zdrowiu.

https://youtu.be/5IQBQBvgjrg

 

Kiedy będziesz już po obiadku posłuchaj opowiadania z naszej ulubionej serii z Basią. Mam nadzieję że z radością przypomnisz sobie przedszkole.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cq0eB8LF94s

 

Życzymy wszystkim udanej i wesołej zabawy!!!