Witajcie Przedszkolaki!

Na dzisiejszym zajęciu będziecie rozpoznawać i nazywać odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka oraz śpiewać zwierzęcym głosem. Po wysłuchaniu wiersza narysujecie obrazek „Na wiejskim podwórku”.

Zapraszam wszystkie dzieci do udziału w zajęciu 

 

1. Utrwalenie śpiewu piosenki wielkanocnej „Pisanki, kraszanki”

Myślę, że każdy z Was zna już całą piosenkę i potrafi ją  zaśpiewać. Jeśli Macie ochotę, to nagrajcie swój śpiew, wyślijcie filmik na maila. Z wielką przyjemnością wszyscy wysłuchamy koncertu na naszej stronie internetowej.

2. Rebusy – zwierzęta gospodarstwa /plik rebusy/

Rozwiąż rebusy a dowiesz się, o jakie chodzi zwierzęta?

 

3. „Gadanie zwierząt” – słuchanie wiersza A. Olędzkiej

Dziś zwierzęta przemówiły.

Gospodarzy obudziły.

Krowy muczą w swej oborze.

Kotek miauczy tu na dworze.

Konik w stajni głośno rży.

A w chlewiku  świnka śpi.

Kury gdaczą gdzieś w kurniku.

Kogut pieje kukuryku.

Baran beczy be, be, be.

Koza na to me, me, me.

Kaczki kwaczą gdzieś nad stawem.

Piesek szczeka z nimi razem.

I tak sobie rozmawiały,

Że dzień sobie przegadały.

Odpowiedz na pytania. Pamiętaj odpowiadając mów całym zdaniem.

- Co robiły zwierzęta?

- Wymień i policz wszystkie zwierzęta występujące w wierszu.

 

4. Zobacz na filmie zwierzęta i posłuchaj ich odgłosów

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

 

5."Od jakiego zwierzęcia słyszysz głos?" - rozwiąż zagadki słuchowe /plik odgłosy zwierząt/

 

6. Zwierzęta i ich odgłosy - ćwiczenia w czytaniu sylab

W tym ćwiczeniu należy połączyć obrazek zwierzątka z sylabą, w której jest dźwięk jaki to zwierzę wydaje.

httpsw://wordall.net/pl/resource/1362195/d%c5%bawi%c4%99ki-zwierz%c4%85t

 

 7. „Muzykalne zwierzęta” – śpiew na melodię „Panie Janie”/plik obrazki zwierząt/, /plik utwór instrumentalny „Panie Janie”/

W tej zabawie Rodzic pokazuje Wam wybrany obrazek zwierzęcia, np. kozy. Waszym zadaniem jest śpiewać na sylabę me:

Meme meme, meme, meme.

Meme me, meme me.

Meme meme meme, meme meme meme.

Me me me, me me me.

 

Krowa, śpiew na sylabę „mu”.

Pies, śpiew na sylabę „hau”.

Kot, śpiew na sylabę „miau”.

Kaczka, śpiew na sylabę „kwa”.

Gęś, spiew na sylabę „gę”.

Owca, śpiew na sylabę „be”.

Kura, śpiew na sylabę „ko”.

Kurczątko, śpiew na sylabę „pi”.

Indyk, śpiew na sylabę „gul”.

Świnia, śpiew na sylabę „chrum”.

 

Możecie również śpiewać na wybraną przez Was melodię znanej piosenki.

 

8. Śpiewanie rymowanek na melodię „Panie Janie” lub dowolnie wymyśloną melodię.

Dziecko powtarza za Rodzicem fragmenty rymowanek.

W gospodarstwie,  w gospodarstwie. Piękny dzień, piękny dzień. Kury niosą jajka, krowy dają mleko. Cieszmy się, cieszmy się.

Pan gospodarz, pan gospodarz. Traktor ma, traktor ma. Jedzie dziś na pole, będzie orać ziemię. Owiec siać, owies siać.

Dziś na polu, dziś na polu. Pracy moc, pracy moc. Trzeba zebrać siano, i to bardzo szybko. Idzie deszcz, idzie deszcz.

Gospodyni, gospodyni. Ogród ma, ogród ma. Rosną w nim buraki i świeże ziemniaki. Marchew też, marchew też.

 

Podczas tej zabawy można wykorzystać garnek oraz dwie łyżki, które posłużą do wystukiwania rytmu słów rymowanek. Grać można na "instrumencie" w dowolny sposób.

 

9. Zabawa paluszkowa „W kurniku”

Rodzic czyta wiersz ilustrując go ruchami dłoni i palców a dziecko naśladuje.

 

Wstało słonko nad podwórkiem zataczanie dłonią łuku w powietrzu od prawej do lewej strony

Kogut zapiał: kukuryku! złączenie i energiczne wyprostowanie opuszków palców

Wyszły kury długim sznurkiem, naśladowanie palcem wskazującym i środkowym chodzenia po przedramieniu

dziobią ziarna przy kurniku. Delikatne uderzanie opuszkami wszystkich palców jednej dłoni o wewnętrzną stronę drugiej dłoni

Pierwsza macha skrzydełkami, wyciąganie kciuka z zamkniętej dłoni i odliczanie…

druga patrzy dookoła dołączenie palca wskazującego…

trzecia skrobie pazurkami,… środkowego

czwarta głośno ko-ko! Woła….serdecznego

A gdzie piąta? Jest w kurniku!....małego

Jajek znosi tam bez liku. Energiczne przekładanie zaciśniętych dłoni jedna nad drugą

 

10. „Wiejskie podwórko” – rysowanie na temat

Wysłuchaj wiersza i narysuj kredkami ołówkowymi obrazek na temat „Zwierzęta na wiejskim podwórku”. Możesz dorysować zwierzęta, które nie wystąpiły w wierszu. Na początku zaplanuj pracę, np. gdzie na kartce narysujesz stodołę, gospodarza, zwierzęta itp. Pamiętaj o używaniu kredek we wszystkich kolorach. Nie zapomnij narysować tła.

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.

Od samego rana piknik pod stodołą.

Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.

A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.

Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.

Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.

Koza skubie trawę, sama je śniadanie,

Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.

W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.

Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.

Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.

Też swą obecnością piknik chce ozdobić.

Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.

 Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.

Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.

Dla osiołka porcja też już jest gotowa.

Kogut oraz kury mają pyszne zboże.

To w niesieniu jajek na pewno pomoże.

Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.

Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

 

CZEKAMY NA ZDJĘCIA WASZYCH OBRAZKÓW

ŻYCZYMY WAM OWOCNEJ PRACY!