Witajcie Przedszkolaki!

Dzisiaj zapraszamy Was do zabaw, podczas których sprawdzicie swoją umiejętność liczenia.

Trzymamy za Was kciuki!

1.„Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść.

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk

Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec

Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec

Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 

Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 

Wszystkie palce gotowe? Tak!

Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określa ile palców razem jest w obu dłoniach.

 

2. "Kurczątko zbiera ziarenka".

Do zabawy potrzebne będą:  małe ziarenka /20/ : fasolka, groch lub inne,  oraz  mała  miseczka. Ziarenka można  zastąpić  malutkimi guziczkami lub koralikami.

            Przebieg zabawy: Na podłogę rozsypujemy ziarenka. Dziecko - kurczątko spaceruje sobie "po podwórku" przy piosence "Żółty kurczaczek".


https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg&feature=youtu.be

 

Rodzic, który jest Mamą kurą w pewnym momencie zatrzymuje muzykę i przywołuje swoje dziecko naśladując odgłos kury: ko, ko, ko... Zadaniem dziecka będzie policzenie ile dźwięków  usłyszało i włożenie do swojej miseczki tyle samo ziarenek. Po kilku powtórzeniach zamieniamy sie rolami.

 

3. "Gdzie jest pisanka?"

Do zabawy potrzebne będą: pisanka oraz opaska do zasłonięcia oczu.

            Przebieg zabawy: Pisankę kładziemy w pewnej odległości od miejsca, w którym jesteśmy. Rodzic jest nawigatorem - bawi się z dzieckiem, które ma zawiązane oczy. Nawigator ma za zadanie przeprowadzić dziecko do miejsca, gdzie leży pisanka używając komunikatów słownych, np. "trzy kroki prosto", "dwa kroki w tył", "krok w prawo", itp, aż dziecko dojdzie do wyznaczonego celu. Kiedy dziecko zdobędzie pisankę nagradzamy go brawami!!

 

4. "Kto ma więcej jajek na pisanki?".

Do zabawy potrzebne będą: koszyk z czterdziestoma jajkami - kuleczki ugniecione z bibuły lub szarego papieru czy plasteliny, dwie miseczki, kostka do gry.

            Przebieg zabawy: Rodzic i dziecko otrzymują po jednej miseczce na jajka, które będą zbierali. Na zmianę rzucają kostką i wkładają do swojej miseczki tyle jaj, ile wypadnie na kostce. Kiedy jajka w koszyku sie skończą, gra dobiega końca, a wygrywa osoba, która w swojej misce ma więcej jajek na pisanki. Dziecko przelicza jajka i porównuje kto ma więcej i o ile.

 

5. Opowieść  matematyczna  "Świąteczne śniadanie".

Do tej zabawy można wykorzystać dowolne liczmany, np. patyczki, guziki, fasolki itp. Podczas słuchania treści zadania dziecko wspomaga się liczmanami.

W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby: mama, tata, ciocia Basia i wujek Piotr z dwiema córeczkami, babcia Frania i mały Michaś. Ile osób usiadło do świątecznego śniadania?

Zuzia zrobiła piękną palmę wielkanocną. Przyczepiła do niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte i 4 fioletowe. Niestety klej był za słaby i 2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie?

Kasia ozdabiała  świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile Kasi zostało migdałów do ozdobienia mazurka?

W półmisku ułożonych było osiem jajek. Mama i babcia zjadły po jednym a  tata i dziadek po dwa. Ile jajek zostało na stole?

 

6. Podążaj za strzałkami, czyli Wielkanocne kodowanie

Do zabawy będzie potrzebna wydrukowana karta pracy

/patrz plik wielkanocne kodowanie/,ołówek, przeźroczysty guziczek do przesuwania, kredki.

         Przebieg zabawy


https://www.youtube.com/watch?time_continue=83&v=LXT6RyVmxSM&feature=emb_title

Jeśli link nie będzie działać, to proszę wpisać na stronie youtube.com "Podążaj za strzałkami czyli wielkanocne kodowanie".

Narysowany obrazek pokoloruj.

 

 7. W wolnych chwilach wykonajcie ćwiczenia zawarte w kartach pracy: starszaki, str. 70-71; średniaki, str.58-59.

Zamieściłam również wielkanocne karty pracy dla chętnych dzieci /patrz plik wielkanocne karty pracy/.

 

Po ciężkim wysiłku umysłowym zapraszamy Was do zabaw ruchowych, które najbardziej lubicie w przedszkolu, czyli tory przeszkód. Tym razem będzie to „Domowy tor przeszkód”.

Zobaczcie na filmiku, jak go można zbudować  wykorzystując domowe sprzęty. Myślę, że każdy z Was jest bardzo twórczy i będzie potrafił samodzielnie ułożyć swój tor przeszkód.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3RVfgZk-VLs

 

Życzymy Wam świetnej zabawy i  czekamy na kolejne zdjęcia wiosennych hodowli, pracy plastycznej - koszyczek wielkanocny,  i innych, na których widać jak pracujecie korzystając z naszych propozycji. Możecie również pochwalić się na krótkim filmikiem, jak nauczyliście się śpiewać wielkanocną piosenkę.

 

 

Serdecznie dziękujemy Samuelkowi, Maksiowi, Michałkowi, Frankowi oraz Natalce Sz. i Natalce M. za przysłane zdjęcia. Widać, że dzieciaki pracują na szóstkę! 

/patrz plik zdjęcia "Jak dzieci pracują w domu"/

Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia pozostałych dzieci z grupy.

Pozdrawiamy