Witamy i zapraszamy do zabawy:

 

1.Gimnastyka języka-na początek Rodzic czyta wiersz, a dziecko powtarza pogrubione fragmenty każdego wersu, wymawiając je z przesadną artykulacją i coraz głośniej:


Humorzasty Krzyś (Joanna Wołoch)


Krzysiu różne ma humory, to zupełnie tak jak ty,
tupie mocno, gdy się złości, mówiąc wściekle grr, grr, grr.
Gdy wystraszy się pająka, krzyczy głośno: aaa, aaa, aaa.
Kiedy radość go ogarnia, to się śmieje: ha, ha, ha.
A jak widzi w książce słonia, ze zdziwieniem mówi: ooo, ooo, ooo.
Zastanawiam się, co zrobi, gdy zobaczy słoni sto.


2. A teraz trochę poćwiczymy:


-Strach ma wielkie oczy – dziecko chodzi po pokoju w rytm wyklaskiwany przez Rodzica. Na mocne uderzenie dziecko udaje przestraszone – staje nieruchomo i szeroko otwiera oczy i usta. Zabawę powtarzamy kilka razy.
-Moje uczucia – dajemy dziecku na głowę pluszaka. Dziecko wyobraża sobie coś smutnego i ze smutną miną maszeruje po pokoju. Następnie wkłada pluszaka między kolana, wyobraża sobie coś bardzo radosnego i w taki sposób skacze, by pluszak nie wypadł. Następnie idzie w podporze tyłem z misiem na brzuchu, wyobraża sobie coś strasznego. Maszeruje w podporze tak, by miś nie wypadł.
-Przytul smutnego – Rodzic włącza ulubioną piosenkę dziecka, w tym czasie dziecko tańczy według własnego pomysłu. Rodzic zatrzymuje muzykę i staje nieruchomo ze smutną miną, zadaniem dziecka jest przytulenie rodzica tak, aby go rozweselić. Następnie zamieniamy się rolami – dziecko jest smutne, rodzic próbuje je rozweselić. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

MIŁEGO DNIA!