Witajcie Przedszkolaki!
Dzisiaj poznacie kolejną literkę oraz dowiecie się, jak założyć wiosenne hodowle w domu.
1. Utrwalenie literki „j”
Na początku wysłuchajcie zagadki /zagadka o literce „j”/
Ma mnie wujek nie ma ciotka.
W majonezie też mnie spotkasz.
W jajku częstym gościem bywam.
Na kajaku sobie pływam.
Mieszkam w Turcji i w Kijowie.
Kto ja jestem? Kto odpowie?
Zakreślcie w kółeczko wszystkie literki „j”, „J”/patrz plik „Sokole oko”/.
Rodzic nie posiadający drukarki rysuje różne, kolorowe literki na kartce,
pamiętając aby narysować kilka literek „J”, „j”.
Chętne dzieci mogą wyciąć obrazek przedstawiający chłopca i jagody
/patrz plik obrazek/ oraz wyciąć literki z gazety i ułożyć zdanie pod obrazkiem: „Janek lubi jagody”.
Pamiętajcie! Zdanie rozpoczynamy od wielkiej litery a na końcu wstawiamy kropkę.
2. Zabawa do piosenki „Dzieci lubią gimnastykę”
https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU
Zabawcie się z rodzicem do piosenki, do której bawiliśmy się w przedszkolu.
3. Poznanie literki „C”, „c”
- Z jaką literką rozmawiał Ubu? Zobaczcie na filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=vkfIPu8wZiE
- Kim była literka „C”?
- Jaki czarodziejski przedmiot miała ?
- Co z niego wyczarowała literka „C”?
Pamiętajcie! Odpowiadając na pytanie mówcie całym zdaniem.
Spróbujcie powtórzyć wierszyk literki „C”
Przyszedł do Was „C” czarodziej.
I miał cylinder, oj nie mały.
I wyciągnął z niego cegłę,
Dwie cebule i cymbały.
- Jak nazywał się trzeci przedmiot, który wyczarowała literka „C”?
4. Pokaz literki „C”, „c” /patrz plik „Obrazek z literą”/
Z wyrazem „cebula” zrób takie samie ćwiczenia, jak przy literce „J”
/dzielenie na sylaby, głoski, określanie, czy litera jest samogłoską, czy spółgłoską/.
5. Wysyp trochę mąki lub innego sypkiego dostępnego materiału w domu na tackę (kasza manna, sól, cukier itp.) i palcem napisz wielką literę "C" i małą literę "c" - najlepiej kilkakrotnie. Rysując literkę powtarzaj wierszyk:
Paluszek się zgina
paluszek prostuje,
paluszek literkę „C” rysuje.
6. Wykonaj ćwiczenia w podręczniku: starszaki str.60-63 , średniaki str.48-51. Zwróć uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery lub szlaczka.
7. Zabawa do piosenki „Gimnastyka rączek”
https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w
Tą zabawę również znacie z przedszkola. Zabawcie się do niej razem z Rodzicem.
8. „Wiosenne hodowle w domu”
Drogie Przedszkolaki! Zastanówcie się i powiedzcie Rodzicom jaka jest teraz pora roku i jaki rozpoczął się miesiąc. Tak, jak w przedszkolu spróbujcie wymienić wszystkie miesiące zaczynając od stycznia.
Pogoda o tej porze jest jeszcze kapryśna. Lubi płatać nam figle. Raz świeci słońce i jest ciepło, to znowu pada deszcz a nawet śnieg i znów robi się zimno. Czy znacie przysłowie związane z tą pogodą i obecnym miesiącem?
Tak, oczywiście to przysłowie: „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.
Wysłuchajcie piosenki o kwietniu. Słuchając drugi raz włączcie się do śpiewania refrenu równocześnie wyklaskując rytm.
/patrz plik piosenka Kwiecień- Plecień/
Przy zmiennej temperaturze na podwórku łatwo o przeziębienie. Aby do tego nie dopuścić trzeba dbać o kondycję fizyczną i spożywać dużo witamin.
Proponuję Wam założyć hodowlę cebuli oraz rzeżuchy. Szczypior cebuli oraz kiełki rzeżuchy są „bombą witaminową” a do tego są smacznym dodatkiem do kanapek czy sałatek.
Zobaczcie filmy, które pokazują jak krok po kroku przygotować hodowle.
https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34
https://www.youtube.com/watch?v=2dj5BCY1OAc
Hodowlę rzeżuchy można również wykorzystać do przygotowania ozdoby wielkanocnej
https://www.youtube.com/watch?v=ZFxU6LhDL7w
Drogie Przedszkolaki! Poproście Rodzica o zrobienie zdjęcia Waszych hodowli i wysłania go na maila /pp1.starszaki@gmail.com/.
Chętnie z panią Asią zobaczymy Wasze domowe kąciki przyrody.
POZDRAWIAMY I ŻYCZYMY WAM UDANEJ I WESOŁEJ ZABAWY