Witajcie Przedszkolaki!

Dzisiaj poznacie kolejną literkę oraz dowiecie się, jak założyć wiosenne hodowle w domu.

            1. Utrwalenie literki „j”

Na początku wysłuchajcie zagadki /zagadka o literce „j”/

Ma mnie wujek nie ma ciotka.

W majonezie też mnie spotkasz.

W jajku częstym gościem bywam.

Na kajaku sobie pływam.

Mieszkam w Turcji i w Kijowie.

Kto ja jestem? Kto odpowie?

Zakreślcie w kółeczko wszystkie literki „j”, „J”/patrz plik „Sokole oko”/.

Rodzic nie posiadający drukarki rysuje różne, kolorowe literki na kartce,

pamiętając aby narysować kilka literek „J”, „j”.

Chętne dzieci mogą wyciąć obrazek przedstawiający chłopca i jagody

/patrz plik obrazek/  oraz wyciąć literki z gazety i ułożyć zdanie pod obrazkiem: „Janek lubi jagody”.

Pamiętajcie! Zdanie rozpoczynamy od wielkiej litery a na końcu wstawiamy kropkę.

 

         2. Zabawa do piosenki „Dzieci lubią gimnastykę”

https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU

Zabawcie się z rodzicem do piosenki, do której bawiliśmy się w przedszkolu.

 

        3. Poznanie literki „C”, „c”

           - Z jaką literką rozmawiał Ubu? Zobaczcie na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=vkfIPu8wZiE

           - Kim była literka „C”?

          - Jaki czarodziejski przedmiot miała ?

          - Co z niego wyczarowała literka „C”?

Pamiętajcie! Odpowiadając na pytanie mówcie całym zdaniem.

Spróbujcie powtórzyć wierszyk literki „C”

 

Przyszedł do Was „C” czarodziej.

I miał cylinder, oj nie mały.

I wyciągnął z niego cegłę,

Dwie cebule i cymbały.

           - Jak nazywał się trzeci przedmiot, który wyczarowała literka „C”?

 

       4. Pokaz literki „C”, „c” /patrz plik „Obrazek z literą”/

 Z wyrazem „cebula” zrób takie samie ćwiczenia, jak przy literce „J”

/dzielenie na sylaby, głoski, określanie, czy litera jest samogłoską, czy spółgłoską/.

 

       5. Wysyp trochę mąki lub innego sypkiego dostępnego materiału w domu na tackę (kasza manna, sól, cukier itp.) i palcem napisz wielką literę "C" i małą literę "c" - najlepiej kilkakrotnie. Rysując literkę powtarzaj wierszyk:

 

Paluszek się zgina

paluszek prostuje,

paluszek literkę „C” rysuje.

 

       6. Wykonaj ćwiczenia w podręczniku: starszaki str.60-63 , średniaki str.48-51.  Zwróć uwagę na prawidłowy kierunek pisania litery lub szlaczka.

 

       7. Zabawa do piosenki „Gimnastyka rączek” 

https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

Tą zabawę również znacie z przedszkola. Zabawcie się do niej razem z Rodzicem.

 

       8. „Wiosenne hodowle w domu”

Drogie Przedszkolaki! Zastanówcie się i powiedzcie Rodzicom jaka jest teraz pora roku i jaki rozpoczął się miesiąc. Tak, jak w przedszkolu spróbujcie wymienić wszystkie miesiące zaczynając od stycznia.

Pogoda o tej porze jest jeszcze kapryśna. Lubi płatać nam figle. Raz świeci słońce i jest ciepło, to znowu pada deszcz a nawet śnieg i znów robi się zimno. Czy znacie przysłowie związane z tą pogodą i obecnym miesiącem?

Tak, oczywiście to przysłowie: „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata”.

Wysłuchajcie piosenki o kwietniu. Słuchając drugi raz włączcie się do śpiewania refrenu równocześnie wyklaskując rytm.

/patrz plik piosenka Kwiecień- Plecień/

 

Przy zmiennej temperaturze na podwórku łatwo o przeziębienie. Aby do tego nie dopuścić trzeba dbać o kondycję fizyczną i spożywać dużo witamin.

Proponuję Wam założyć hodowlę cebuli oraz rzeżuchy. Szczypior cebuli oraz kiełki rzeżuchy są „bombą witaminową” a do tego są smacznym dodatkiem do kanapek czy sałatek.

Zobaczcie filmy, które pokazują jak krok po kroku przygotować hodowle.

            https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

            https://www.youtube.com/watch?v=2dj5BCY1OAc

Hodowlę rzeżuchy można również wykorzystać do przygotowania ozdoby wielkanocnej

            https://www.youtube.com/watch?v=ZFxU6LhDL7w

 

Drogie Przedszkolaki! Poproście Rodzica o zrobienie zdjęcia Waszych hodowli i wysłania go na maila  /pp1.starszaki@gmail.com/.

Chętnie z panią Asią zobaczymy Wasze domowe kąciki przyrody.

 

POZDRAWIAMY I  ŻYCZYMY WAM UDANEJ I WESOŁEJ ZABAWY