1. Orkiestra (A.Frączek)-wysłuchanie wiersza czytanego przez Rodzica:

 

Bum, bum, bum!
Tra, ta, ta!
W naszym domu
wciąż ktoś gra.
Antek dudni na puzonie,
naśladując wściekłe słonie.
Franek w trąbę dziko dmie,
musisz słuchać, chcesz czy nie.
Stryj Ignacy na pianinie
brzdąka gamę co godzinę.
Rock and rolla na cymbałkach
wystukuje ciocia Alka.
Ja koncerty daję w przerwach,
po mistrzowsku gram na nerwach!

 

Rozmowa dotycząca wiersza:


Na jakich instrumentach gra rodzina ? /puzon, trąbka, pianino, cymbałki/
Czy zapamiętałaś/zapamiętałeś imiona członków rodziny? /Antek, Franek, Ignacy, Alka/
Co to znaczy 'grać komuś na nerwach'? /denerwować kogoś/

 

2. Orkiestra-rozmowa na podstawie ilustracji znajdującej się w załączniku.


Prezentujemy zdjęcie i mówimy dziecku, że jest to orkiestra. Orkiestra-to zespół ludzi grających na różnych instrumentach. Takich ludzi nazywamy muzykami.
Skąd muzycy wiedzą jak mają grać? ? /czytają nuty/
Kim jest dyrygent ? /zdjęcie dyrygenta w załączniku/ Dyrygent podczas wykonywania utworów stoi przed grającymi na instrumentach muzykami i za pomocą batuty (pałeczki) kieruje całą orkiestrą. (ilustracje pochodzą ze strony bliżejprzedszkola.pl)

 

*Na zakończenie jedna z naszych ulubionych zabaw 'Muzykanci-Konszabelanci'-w czasie refrenu dzieci naśladują sposób gry na danym instrumencie

 

Basia stworzyła dźwiękowe memory! Zobaczcie sami ;)


MIŁEGO DNIA!