Dzień dobry!! Witajcie drogie dzieci!!
Zapraszam was do kolejnego spotkania i zabawy!
Cele: przypomnienie znaczenia wyrażenia" kalendarz pogody"; rozumienie oznaczeń symbolicznych- posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych; utrwalenie wiedzy na temat letnich zjawisk atmosferycznych.
Jaka to pogoda?- zapraszam do zabawy ruchowej:
Słoneczna pogoda- słońce( swobodny bieg)
Wirujące liście- wiatr( stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji do przodu)
Chmury- zachmurzenie(powolny chód)
Chmury i krople- opady deszczu( marsz z daszkiem z rąk nad głową),
Śnieżynka- opady śniegu( rzucanie się śnieżkami)
Chmura z błyskawicą- burza- (klaśnięcie- kucnięcie- objęcie rękoma kolan)
Zobaczcie film o tym jaka jest pogoda: https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q
A teraz zagadki pogodowe: https://wordwall.net/pl/resource/945208/polski/sk%c5%82adniki-pogody-wiosna-zagadki
Na obrazku- powiedzcie jak należy zachować się w czasie upalnego dnia iw czasie burzy? Pokolorujcie ilustracje, przedstawiające włąściwe zachowania.
W waszej wyprawce mamy słoneczko s. 42 -wypchnijcie wszystkie elementy, tam gdzie są przerywane linie należy je naciąć i układamy wszystkie elementy wg wzoru.
Udanej zabawy;) Pozdrawiam was serdecznie!