Dzień dobry!! Witajcie drogie dzieci!!

Zapraszam was do kolejnego spotkania i zabawy!

Cele: przypomnienie znaczenia wyrażenia" kalendarz pogody"; rozumienie oznaczeń symbolicznych- posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych; utrwalenie wiedzy na  temat letnich zjawisk atmosferycznych.

Jaka to pogoda?- zapraszam do zabawy ruchowej:

Słoneczna pogoda- słońce( swobodny bieg)

Wirujące liście- wiatr( stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji do przodu)

Chmury- zachmurzenie(powolny chód)

Chmury i krople- opady deszczu( marsz z daszkiem z rąk nad głową),

Śnieżynka- opady śniegu( rzucanie się śnieżkami)

Chmura z błyskawicą- burza- (klaśnięcie- kucnięcie- objęcie rękoma kolan)

Zobaczcie film o tym jaka jest pogoda: https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

A teraz zagadki pogodowe: https://wordwall.net/pl/resource/945208/polski/sk%c5%82adniki-pogody-wiosna-zagadki

Na obrazku- powiedzcie jak należy zachować się w czasie upalnego dnia iw czasie burzy? Pokolorujcie ilustracje, przedstawiające włąściwe zachowania.

W waszej wyprawce mamy słoneczko s. 42 -wypchnijcie wszystkie elementy, tam gdzie są przerywane linie należy je naciąć i układamy wszystkie elementy wg wzoru.

Udanej zabawy;) Pozdrawiam was serdecznie!