Witajcie drogie dzieci i drodzy Rodzice!!

Dzisiaj zapraszam Was do zapoznania się z pracą rolnika i efektach tej pracy, czyli tego co my z tej pracy mamy w domu. Na poczatek zabawmy się: 

 „Konik”- gimnastyka buzi i języka wg I. Jackowskiej. Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku.-kląskanie językiem ze zmiana tempa.

Konik woła iha – ha, iha-ha. Czy potrafisz tak jak ja? Powtarzanie iha –ha. Raz jedzie po woli, a raz galopuje. Ten dźwięk słyszy każdy, kto go naśladuje. Kląskanie językiem ze Zmianą tempa. kli-klik-klik.

A teraz zapraszam na wspólną z Rodzicami zabawę- masażyk: .”Rolnik w polu” – masażyk wg. B. Gawrońskiej.

Dz. siedzą jedno za drugim- rodzic za dzieckiem, Rodzic recytuje tekst i wykonuje ruchy, które dziecko naśladuje, rysując wzory na plecach:

"Rolnik w rano rusza w pole- Dziecko. kroczy palcami obu rąk po plecach Rodzica  z dołu do góry.

Orać pługiem czarną rolę- Rysują linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu.

Sieje zboże i buraki- stukają palcami po całych plecach.

Z których później są przysmaki. Lekko pukają dłońmi w plecy".

A teraz posłuchajcie wiersza pt, Pieczywo", o tym co robi rolnik i co powstaje w jego gospodarstwie:

"Skad na stole smaczny chlebek? Rolnik sieje ziarno w glebę,. Kiedy zboze jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem, potem młóci w swych maszynach i wywozi plon do młyna.

Młynarz w młynie ziarno miele, białej mąki robi wiele. Mąka trafia do piekarza, który ciasto z niej wytwarza.

Z ciasta robi i chleb, rogale..Wpiecu piecze je wytrwale. Jest pieczywo1 Ślinka leci, więc smacznego dzieci!"

A teraz proponuję degustację pieczywa:) Można porozmawiac z dzieckiem na temat wiersza i zaproponować narysowanie lub pokolorowanie wybranego pieczywa( moze być ulubione).

ŻYCZĘ WAM UDANEJ ZABAWY:)