Witamy!

 

1. Dzisiaj poszukamy przedmiotów wokół nas, na których możemy grać. Macie jakieś pomysły?

 

- Spróbuj postukać palcami po stoliku (powtórz kilka razy), a teraz postukaj łyżką po stoliku. Czy dźwięk jest taki sam?


- Zabierz garnek i łyżkę. Uderzaj najpierw dłonią o dno garnka (jaki jest dźwięk: głośny czy cichy?), a teraz graj łyżką. Kiedy dźwięk był głośniejszy?


- Do następnego ćwiczenia potrzebne nam będą 3 szklanki z wodą. Do każdej szklanki nalej inną ilość wody. Zamocz palec w wodzie, a następnie przesuwaj palcem po krawędziach szklanki. Czy coś słyszysz? Czy każda szklanka gra tak samo?


- Znajdź przedmioty na których można grać. Wyjdź na podwórko i posłuchaj czy tam też można usłyszeć muzykę?

 

2. Skoro już wiemy, że na wielu przedmiotach można grać- to zróbmy własny instrument:


Marakasy:
Do wykonania zadania będą potrzebne: plastikowa butelka , ryż, kolorowy papier lub farby. Na początek do butelki wsypujemy ryż, zakręcamy i całą butelkę ozdabiamy wg własnego pomysłu papierem kolorowym lub malujemy farbami. Gdy już mamy wszystko gotowe, potrząsamy butelką, czy ona gra?


Grzechotki:
Do wykonania zadania będą potrzebne: kilka sztuk jajek z kinder niespodzianek, ziarna (ryż, groch, kasza), piasek, kamyczki. Do środka jajka wsypujemy ziarna, zamykamy i ozdabiamy. Potrząsamy i porównujemy dźwięki.

 

*Maluszku, spróbuj zagrać na prawdziwym instrumencie:


https://www.onlinepianist.com/virtual-piano?fbclid=IwAR3JFlfc9jB5VfZ7gSCEm_4VOWFFC-GN-UJYjKYJ95sjpH6nJbpAymdyJHY

 

MIŁEGO DNIA i CZEKAMY NA ZDJĘCIA WASZYCH INSTRUMENTÓW :)