Witajcie drogie młodszaki:) 

Dzisiaj będziemy zajmować się tematem, który uświadomi nam gdzie mieszkamy i jak nazywa sie nasze miasto.

Cele ogólne: doskonalenie umiejętności liczenia; dalsze zabawy figurami geometrycznymi; podawanie nazwy swojej miejscowości, rozpoznawanie i podawanie nazw budynków charakterystycznych dla swojej miejscowości.

Na początek posłuchajcie wiersza pt."Kolorowe miasteczko"

Nad kolorową rzeczką jest kolorowe miasteczko,

Domy są w nim zielone, a dachy ciemnoczerwone,

Koty -niebieskie, pomarańczowe są pieski, 

a gęsi, barwne jak pawie, pływają po kolorowym stawie.

A gdzie jest takie miasteczko? Nad kolorową rzeczką!

Rozmowa o wierszu- zadajemy dziecku pytania: Gdzie znajdowało się miasteczko? Jakie kolory miały domy i ich dachy? Jakie były tam zwierzęta? Jakiego koloru były koty i psy?

Zapraszam do narysowania obrazka do wierszyka- oczywiście dowolna jest ilość zwierzątek i domów, najważniejsze jest to, aby kolory były użyte w prawidłowej kolejności. Dorosły pomaga dziecku w razie trudności.  Wspólnie z dzieckiem przeliczamy domki i zwierzatka( można zwierzątka wyciąć z gazety i nakleić na kartkę).

Następnie rozmawiamy z dzieckiem na temat naszej miejscowości i podajemy jej nazwę: Pszczyna- co nam się w niej najbardziej podoba? Gdzie lubimy chodzić i co się w naszym mieście nam najbardziej  podoba?

Zachęcam do spaceru w pobliżu swojego domu i zfotografowanie miejsc znanych naszym dzieciom i zamieszczenie zdjęć na naszej stronie Facebookowej;)

Pozdrawiam was serdecznie i zapraszam również jutro do zabawy.