Witajcie Przedszkolaki!

Czy lubicie podróżować? Na pewno tak!!! A czy zastanawialiście się, jaki jest Wasz ulubiony środek lokomocji? Na dzisiejszych zajęciach wysłuchamy wesołej piosenki o podniebnych przygodach pewnej muchy, rozwiążemy zagadki i wykonamy pracę plastyczną. Oczywiście nie zabraknie zabaw ruchowych przy muzyce.


         1. "Wyruszamy w podróż" - Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od gimnastyki buzi i języka. Rodzic czyta treść opowiadania, a dziecko ilustruje go ruchami narządów mowy.

♦ Nasz języczek postanowił wyruszyć na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą - dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze.

♦ Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki - dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust.

♦ Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry - dzieci starają się dotknąć nosa czubkiem języka.

♦ Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię - dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów.

♦ Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury - dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).

♦ Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami.

♦ Kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem - dzieci mówią: dzyń, dzyń, dzyń.

♦ Języczek dojechał na miejsce wypoczynku z radosnym uśmiechem na twarzy - dzieci szeroko rozciągają wargi.

         2. "Maszynista zuch" - zabawa ruchowa do piosenki

Nasz języczek podróżował samochodem, balonem i rowerem. Podróżować można również pociągiem. Wsiadajcie do pociągu - zaproście do niego członków rodziny.

       
        
3. "Mucha w mucholocie" - słuchanie piosenki.

Zapraszam Was teraz do wysłuchania wesołej piosenki o historii pewnej podróży. Słuchajcie uważnie, a następnie odpowiedzcie na pytania.

- Kto wybrał się w podróż?

- Jakim środkiem lokomocji podróżowała Mucha?

- Do jakiego miasta wybrała się nasza bohaterka?

- Kogo chciała odwiedzić?

         4. "Samolocik - zabawa ruchowa do piosenki.

Nasza Mucha podróżowała muchlotem, a ja Was teraz zapraszam da podróży samolotem. Wsiadasz do samolotu i "prowadzisz" go tak jak wskazuje treść piosenki.

        
          5. "Czym podróżujemy" - rozwiązywanie zagadek słownych.

Smok Obibok, z którym często rozwiązywaliśmy zagadki, zaprasza Was do wspólnej zabawy. Wszystkie zagadki związane są ze środkami lokomocji. Rodzic czyta a Ty odgadujesz.... Powodzenia!!!

Można jechać na nim
kiedy kręci się nogam
i......................................./rower/

Pod dowództwem kapitana.
Płynie po morzach i oceanach.
........................../statek/

Postaw na niej jedną nogę,
a natychmiast rusza w drogę
............................/hulajnoga/ 

Żelazną szosą koła go niosą.
Czerwone światło zatrzyma go łatwo
................../pociąg/

Nie jest ptakiem, lecz ma skrzydła.
Możesz się nim, w podróż wybrać
......................./samolot/

Pędzi po szynach, potwór rozpędzony.
Sieje złote iskry i ciągnie wagony.
....................../lokomotywa/

Pływa po jeziorze, opłynąć może świat!
Stanie, gdy na nią, nie dmucha wiatr
!.................../żaglówka/

Jakim to pojazdem, ciągniętym przez konie
podróżowali niegdyś królowie w koronie?
.............../kareta/

Ma kierownice i cztery koła,
całą rodzinę pomieścić zdoła
.................................../samochód/

         6. "Czym podróżujemy" - zagadki słuchowe połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi

W tej zabawie będziecie odgadywali jaki słyszycie pojazd i sygnalizowali to odpowiednimi dźwiękami:

- pociąg:  tuff, tuff, tuff,

- samolot: żżż, żżż, żżż,

- samochód"  brum, brum, brum. /plik Odgłosy pojazdów/

         7. "Czym podróżujemy? - tworzenie napisów do rysunków.

W tym ćwiczeniu, Waszym zadaniem będzie utworzyć nazwy do obrazków przedstawiających środki lokomocji, wykreślając niepotrzebne litery w szeregu. /plik Środki lokomocji - wykreślanka/

         8. "Czym chciałbyś podróżować?" - praca plastyczna.

Zapraszam Was teraz do wykonania pracy plastycznej. Dzisiaj wykonacie pojazd, którym chcielibyście podróżować. Oto kilka propozycji, z których możecie skorzystać. Możecie też wykonać pojazd wg własnego pomysłu i projektu.

- balon /plik Czym chciałbyś podróżować/

- samolot /plik Czym chciałbyś podróżować/

- żaglówka /plik Czym chciałbyś podróżować/

- samochód

- pociąg

 

Na zakończenie dzisiejszych zajęć "Samochodzik" - nasza ulubiona zabawa z przedszkola. Śpiewajcie i pokazujcie razem z dziećmi.

https://es-la.facebook.com/PrzedszkoleMszana/videos/mam-mały-samochodzik-w-wykonaniu-poszukiwaczy-skarbów-%EF%B8%8F/1118177561648562/

 

 

ŻYCZYMY WAM UDANEJ I MIŁEJ ZABAWY