Witajcie Przedszkolaki!
Czy lubicie podróżować? Na pewno tak!!! A czy zastanawialiście się, jaki jest Wasz ulubiony środek lokomocji? Na dzisiejszych zajęciach wysłuchamy wesołej piosenki o podniebnych przygodach pewnej muchy, rozwiążemy zagadki i wykonamy pracę plastyczną. Oczywiście nie zabraknie zabaw ruchowych przy muzyce.
1. "Wyruszamy w podróż" - Ćwiczenia usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od gimnastyki buzi i języka. Rodzic czyta treść opowiadania, a dziecko ilustruje go ruchami narządów mowy.
♦ Nasz języczek postanowił wyruszyć na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą - dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze.
♦ Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki - dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust.
♦ Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry - dzieci starają się dotknąć nosa czubkiem języka.
♦ Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię - dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów.
♦ Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury - dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).
♦ Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze - dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami.
♦ Kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem - dzieci mówią: dzyń, dzyń, dzyń.
♦ Języczek dojechał na miejsce wypoczynku z radosnym uśmiechem na twarzy - dzieci szeroko rozciągają wargi.
2. "Maszynista zuch" - zabawa ruchowa do piosenki
Nasz języczek podróżował samochodem, balonem i rowerem. Podróżować można również pociągiem. Wsiadajcie do pociągu - zaproście do niego członków rodziny.
3. "Mucha w mucholocie" - słuchanie piosenki.
Zapraszam Was teraz do wysłuchania wesołej piosenki o historii pewnej podróży. Słuchajcie uważnie, a następnie odpowiedzcie na pytania.
- Kto wybrał się w podróż?
- Jakim środkiem lokomocji podróżowała Mucha?
- Do jakiego miasta wybrała się nasza bohaterka?
- Kogo chciała odwiedzić?
4. "Samolocik - zabawa ruchowa do piosenki.
Nasza Mucha podróżowała muchlotem, a ja Was teraz zapraszam da podróży samolotem. Wsiadasz do samolotu i "prowadzisz" go tak jak wskazuje treść piosenki.
5. "Czym podróżujemy" - rozwiązywanie zagadek słownych.
Smok Obibok, z którym często rozwiązywaliśmy zagadki, zaprasza Was do wspólnej zabawy. Wszystkie zagadki związane są ze środkami lokomocji. Rodzic czyta a Ty odgadujesz.... Powodzenia!!!
Można jechać na nim
kiedy kręci się nogami......................................./rower/
Pod dowództwem kapitana.
Płynie po morzach i oceanach.........................../statek/
Postaw na niej jedną nogę,
a natychmiast rusza w drogę............................/hulajnoga/
Żelazną szosą koła go niosą.
Czerwone światło zatrzyma go łatwo................../pociąg/
Nie jest ptakiem, lecz ma skrzydła.
Możesz się nim, w podróż wybrać......................./samolot/
Pędzi po szynach, potwór rozpędzony.
Sieje złote iskry i ciągnie wagony......................./lokomotywa/
Pływa po jeziorze, opłynąć może świat!
Stanie, gdy na nią, nie dmucha wiatr!.................../żaglówka/
Jakim to pojazdem, ciągniętym przez konie
podróżowali niegdyś królowie w koronie?.............../kareta/
Ma kierownice i cztery koła,
całą rodzinę pomieścić zdoła.................................../samochód/
6. "Czym podróżujemy" - zagadki słuchowe połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi
W tej zabawie będziecie odgadywali jaki słyszycie pojazd i sygnalizowali to odpowiednimi dźwiękami:
- pociąg: tuff, tuff, tuff,
- samolot: żżż, żżż, żżż,
- samochód" brum, brum, brum. /plik Odgłosy pojazdów/
7. "Czym podróżujemy? - tworzenie napisów do rysunków.
W tym ćwiczeniu, Waszym zadaniem będzie utworzyć nazwy do obrazków przedstawiających środki lokomocji, wykreślając niepotrzebne litery w szeregu. /plik Środki lokomocji - wykreślanka/
8. "Czym chciałbyś podróżować?" - praca plastyczna.
Zapraszam Was teraz do wykonania pracy plastycznej. Dzisiaj wykonacie pojazd, którym chcielibyście podróżować. Oto kilka propozycji, z których możecie skorzystać. Możecie też wykonać pojazd wg własnego pomysłu i projektu.
- balon /plik Czym chciałbyś podróżować/
- samolot /plik Czym chciałbyś podróżować/
- żaglówka /plik Czym chciałbyś podróżować/
- samochód
- pociąg
Na zakończenie dzisiejszych zajęć "Samochodzik" - nasza ulubiona zabawa z przedszkola. Śpiewajcie i pokazujcie razem z dziećmi.
ŻYCZYMY WAM UDANEJ I MIŁEJ ZABAWY