-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych;
-ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni;
-rozumienie i używanie pojęć: wysoki- niski;
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i pamięci wzrokowej.
wycięte figury geometryczne z kolorowego papieru do ułożenia obrazka wg wiersza, małe guziki.
1.Słuchanie wiersza Anny- Łady Grodzickiej „DWA DOMY”
Kolorowe figury-te duże i małe, Są do układania mozaiki doskonałe.
Wezmę dwa prostokąty, ułożę dwa domy.
Jeden będzie żółty, drugi zielony.
Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.
W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.
Dopasuję do każdego trójkątny daszek,
Może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?
Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię’
Ludzie i krasnoludki będą chodzić sobie.
A żółte koło będzie słońcem nad dachami.
Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje,