WITAM W PONIEDZIAŁEK 30.03.2020
Temat tygodnia:,,Pracowita wiosna"
W tym tygodniu będziemy rozmawiać nt.wiosennych porządków w domu i w ogrodzie.
Poznamy narzędzia ,które pomogają nam w pracach ogrodowych.
Dowiemy się jak wygladają popularne wiosenne ptaki :bocian , jaskółka, skowronek...
Pobawimy się w przeliczanie ,utrwalimy poznane litery.
Przed rozpoczęciem pracy ,proponuję trochę ruchu.
Zaproście do zabawy rodzeństwo.
1. Wysłuchajcie wiesza J.Brzechwy ,,Wiosenne porządki"
2.Rozmowa nt. treści wiersza:
- Co ząrzadziła wiosna?
- Kto uczestniczył w wiosennych porządkach ?
- Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?
- Czy wy w domach też robicie wiosenne porządki ?
- Na czym one polegają ?
3. ,, Robimy porządki" - zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.
Co jest potrzebne?- a. miska ,puste pudełko,wiaderko,
b. gazety , skarpetki,
Co robimy? - zwijamy gazety , skarpety w ,,kulki'' , wrzucamy ,,śmieci'' do ,,kosza".
II. Wiosną robimy porządki i pracujemy w ogrodzie . Zobaczcie jak robi to Kubuś i Przyjaciele.
1.Po obejrzeniu bajki proszę porozmawiać z dzieckiem na temat jej treści np:
- Kto jest bohaterem bajki ?
- Jak nazywają sie przyjaciele Kubusia Puchatka?
- Co robił Królik ?
- Jak pomogli mu przyjaciele?
- Jakie narzędzia były potrzebne do pracy w ogrodzie? itp.
2.Propozycja zabawy słuchowej ,, Jakie to narzędzie?"- rodzic głoskuje nazwę narzędzia ,a dziecko odgaduje nazwę np. g-r-a-b-i-e.
( konewka, łopata , motyka, sekator itp), dzielimy wyraz na sylaby.
3. Wypełniamy kartę pracy 3. str. 19 ( 6-latki).
Propozycja dla 5-latków ( do wyboru).
1. Narysujcie Panią Wiosnę i ozdóbcie jej sukienkę kwiatami.
2. Poproście rodzica o wydrukowanie karty pracy . Połączcie kropki linią .Pokolorujcie obrazek najpiękniej jak potraficie.( karta pracy w pliku do pobrania).
ŻYCZĘ POWODZENIA !
Moje dane kontaktowe : anna.tomanek.pp1@gmail.com