WITAM W PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

Temat tygodnia:,,Pracowita wiosna"

W tym tygodniu będziemy rozmawiać nt.wiosennych porządków w domu i w ogrodzie.

Poznamy narzędzia ,które pomogają nam w pracach ogrodowych.

Dowiemy się jak wygladają popularne wiosenne ptaki :bocian , jaskółka, skowronek...

Pobawimy się w przeliczanie ,utrwalimy poznane litery.

 

Przed rozpoczęciem pracy ,proponuję trochę ruchu.

Zaproście do zabawy rodzeństwo.

Najpierw skłon..

 

1. Wysłuchajcie wiesza J.Brzechwy ,,Wiosenne porządki"

Wiosenne porządki

2.Rozmowa nt. treści wiersza:

- Co ząrzadziła wiosna?

- Kto uczestniczył w wiosennych porządkach ?

- Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?

- Czy wy w domach też robicie wiosenne porządki ?

- Na czym one polegają ?

3. ,, Robimy porządki" - zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo-ruchową.

Co jest potrzebne?- a. miska ,puste pudełko,wiaderko,

                              b. gazety , skarpetki,

Co robimy? - zwijamy gazety , skarpety w ,,kulki'' , wrzucamy ,,śmieci'' do ,,kosza".

 

II. Wiosną robimy porządki i pracujemy  w ogrodzie . Zobaczcie jak robi to Kubuś i Przyjaciele.

Kubuś i Przyjaciele

1.Po obejrzeniu bajki proszę porozmawiać z dzieckiem na temat jej treści np:

- Kto jest bohaterem bajki ?

- Jak nazywają sie przyjaciele Kubusia Puchatka?

- Co robił Królik ?

- Jak pomogli mu przyjaciele?

- Jakie narzędzia były potrzebne do pracy w ogrodzie? itp.

2.Propozycja zabawy słuchowej ,, Jakie to narzędzie?"- rodzic głoskuje nazwę narzędzia ,a dziecko odgaduje nazwę np. g-r-a-b-i-e.

( konewka, łopata , motyka, sekator itp), dzielimy wyraz na sylaby.

3. Wypełniamy kartę pracy 3. str. 19 ( 6-latki).

Propozycja dla 5-latków ( do wyboru).

1. Narysujcie Panią Wiosnę i ozdóbcie jej sukienkę kwiatami.

2. Poproście rodzica o wydrukowanie karty pracy . Połączcie kropki linią .Pokolorujcie obrazek najpiękniej jak potraficie.( karta pracy w pliku do pobrania).

ŻYCZĘ POWODZENIA !

Moje dane kontaktowe : anna.tomanek.pp1@gmail.com