Sytuacja w Polsce i na Świecie spowodowała, że więcej czasu spędzacie z ze swoimi dziećmi.

Zachęcamy Was, abyście wykorzystali ten  czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe jego usamodzielnienie, które tak bardzo potrzebne jest każdemu,  rozpoczynającemu naukę w szkole uczniowi . Oczekujcie od niego  pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania,  wykonywania  czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu czy wykonywaniem różnorodnych zadań. Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu rozmawiając z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziecie wzbogacali jego słownictwo, a także budowali z nim więź emocjonalną. Znajdźcie czas na systematyczne czytanie , podejmijcie próby wspólnego czytania!!!

Korzystajcie z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponujcie dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe!!!

Dziecko w domu, tak jak w przedszkolu, powinno bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, malować, rysować,  konstruować, układać, sprzątać -  czuć się bezpiecznie i swobodnie w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać proste zabawy i ćwiczenia gimnastyczne  samodzielnie i z rodzicem do czego gorąco  zachęcamy!!

 

Jednocześnie prosimy Was Rodzice o pomoc w realizowaniu z Waszymi dziećmi podstawy programowej.

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktycznych w okresie od 12.03 do 25.03 nie zdołaliśmy zrealizować dwóch kręgów tematycznych: 

" Czy to już wiosna?"

" Powroty ptaków."

Z tych bloków tematycznych wybrałyśmy najważniejsze tematy - wprowadzenie cyfry i litery i będziemy je realizować z pomocą Państwa w najbliższych dniach tj. czwartek 26.03 i piątek 27.06. Pozostałe karty pracy znajdujące się w książce możecie Państwo wykonać z dziećmi w dowolnej chwili: 6-latki strony 48-50 i 56-59, 5-latki strony 38-41 i 46-47.

 

W wyprawce znajduje sie historyjka obrazkowa "Jak rośnie fasola?" Zachęcamy chętnych przedszkolaków aby:

1. W pustych okienkach za pomocą kropek lub cyfr zaznaczyły kolejność zdarzeń,

2. Wycięły obrazki i przykleiły na kartkę w odpowiedniej kolejności pamiętając, aby zacząć od strony lewej do prawej,

3. Opowiedziały rodzicom historyjkę.

 

 Wszystkim przedszkolakom przesyłamy  uśmiechy i serdecznie pozdrawiamy